Prof. Dr. C. Huck

Huck Portrait

Head of the English Department

Professor of Cultural and Media Studies at the English Department, Kiel University

Room230

Phone: +49 (0) 431/880-3341
E-Mail: huck@anglistik.uni-kiel.de

Office hour:

Wednesday, 13:00

Research Interests

Researching and teaching the theory, practice and history of popular culture, pop music, music videos, documentaries, fashion, football, the methodology of cultural studies, and the relationship between perception and representation.

Curriculum Vitae

Education

  • English Studies and Philosophy at Hamburg University (1993-1999).
  • Doctoral studies at Tübingen University on the postgraduate programme "Pragmatization/Depragmatization: Heteronomy and Autonomy in Literature" (1999-2002)
 
Stages

 

  • 2003-2005      Research fellow on the postgraduate programme Kulturhermeneutik im Zeichen von Differenz und Transdifferenz
  • 2005-2007      Visiting Research Fellow at the London College of Fashion (University of the Arts London)
  • 2007-2009      Director of the Emmy Noether young academics group Travelling Goods // Travelling Moods

 

Publications

TravellingGoodsBild

Travelling Goods, Travelling Moods. Varieties of Cultural Appropriation (1850-1950)

o Table of Contents

o more

Campus Verlag, 2012

 

FashioningSocietyBild

Fashioning Society, or, The Mode of Modernity. Observing Fashion in Eighteenth-Century Britain

o Table of Contents

o more

Würzburg: Verlag Königshausen & Neumann, 2010, ZAA Monograph Series Bd. 12 – 2010

rezensiert in: Sehepunkte. Rezensionsjournal für die Geschichtswissenschaften, 11 (2011), Nr. 7/8; ZAA, LVIX:3 (2011); IASLonline [07.01.2012]; Anglistik, 23.2 (September 2012);

 
 

DasPopuläreDerGesellschaftBild

 

Das Populäre der Gesellschaft. Systemtheorie und Populärkultur

o Table of Contents

o more

Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2007 (mit Carsten Zorn)

rezensiert in: taz: die Tageszeitung: (14.01.2007); Soziologische Revue, 32 (2009); Publizistik, 54:1 (2009); IASLonline [16.02.2009]; Pony (Apri//2008)

JournalOfTheBritishCultureFSBild

Special Issue: Fashioning Society

o Table of Contents

o more

Journal of the Study of British Cultures 14:2 (2007)

(mit Susanne Scholz)

 

ParadoxDerMythopoetikBild

 

Das Paradox der Mytho-poetik: Dichtung und Gemeinschaft in der irischen Literatur - Yeats, Heaney, Boland

o Table of Contents

o more

Heidelberg: Winter, 2003 (= Anglistiksche Forschungen, Bd 331)

rezensiert in: Anglia, 123.3 (2005); Anglistik, 16.1 (2005); ZAA, LIII:4 (2005)

 

'The Total Mobility of the Dime Novel Detective.' Perspectives on Mobility. Eds. Ingo Berensmeyer and Christoph Ehland. Amsterdam, New York: Editions Rodopi, 2013. 31-49.

‘Festivalbändchen.’ Pop. Kultur und Kritik. 2 (2013): 63-68.

British Cultural Studies.’ English and American Studies. Theory and Practice. Eds. Martin Middeke et al. Stuttgart, Weimar: Metzler, 2012. 271-286.

‘Authentizität im Dokumentarfilm. Das Prinzip des falschen Umkehrschlusses als Erzählstrategie zur Beglaubigung massenmedialen Wissens.’ in: Authentisches Erzählen. Produktion, Narration, Rezeption. Ed. Atonius Weixler, (Berlin, Boston: De Gruyter, 2012), 239-264.

Introduction. Mobility, Transfers, and Cultural Approbiation.’ Transfers. Interdisciplinary Journal of Mobility Studies. 2.3 (2012): 76-80.

Travelling Detectives. Twofold Mobility in the Appropriation of Crime Fiction in Interwar Germany.’ Transfers: Interdisciplinary Journal of Mobility Studies. 2.3 (2012): 120-143.

‘Football Documentaries. Creativity v Actuality/Liveness.’ Journal for the Study of British Cultures. 18.1 (2011): 41-56.

‘Edgar Wallace and the Criminal Spaces of London.’ Literatur in Wissenschaft und Unterricht, Special Issue 2/3, 2010, 157-166.

Was ist Populärliteratur? Oder doch eher, wann ist Populärliteratur?’ in: Kommunikation im Populären: Interdisziplinäre Perspektiven auf ein ganzheitliches Phänomen, ed. Roger Lüdeke (Bielefeld: Transcript, 2011), 43-66.

‘The Public Sphere, Mass Media, Fashion and the Identity of the Individual’ in: Mediating Identities in Eighteenth-Century Englad: Public Negotiations, Literary Discourses, Topography, ed. Isabel Karremann and Anja Müller (Burlington: Ashgate, 2011), 121-133.

‘Making Strange: Seamus Heaney and the Schismogenesis of Cultural Studies’ in: Here/Now - Then/There: Traditions, Memory, Innovation in Modern British and Irish Poetry (Essays on Modern British and Irish Poetry vol. 5), ed. Ludmila Gruszewska Blaim and David Malcolm (Danzig: Universität Danzig, 2011), 196-212. (mit Geneviève Nario-Rivera)

‘A >Bizarre Love Triangle<. Pop Clips, Figures of Address and the Listening Spectator’ in: Characters in Fictional Worlds: Understanding Imaginary Beings in Literature, Film and Other Media, ed. Jens Eder, Fotis Jannidis and Ralf Schneider (Berlin, New York: de Guyter, 2010), 290-317. (mit Jens Kiefer und Carsten Schinko)

The Image of Fashion: Some Eighteenth Century Perspectives on Pictures, Texts and Textiles (London: Research Centre for Fashion, the Body and Material Cultures, 2009).

‘Coming to Our Senses: Narratology and the Visual’ in: Modeling Mediacy: Point of View, Perspective, Focalization, ed. Peter Hühn, Wolf Schmidt and Jörg Schönert (Berlin, New York: de Gruyter, 2009), 201-218.

‘Postmaterial Britishness: Playing Football Like a Gentleman.’ Journal for the Study of British Cultures. 15:1 (2008), 25-41.

‘Rockumentaries: Documenting Music on Film’ in: Anglistentag 2007 Münster: Proceedings, ed. Klaus Stiersdorfer et al. (Trier: WVT, 2008), 155-164. [= Rockumentaries. Documenting Music on Film.’ Rock. Pop and the Movies. 1 (2011).]

‘Documentary Films and the Creative Treatment of Actuality.’ Anglistik: International Journal of English Studies 18:2. (2007), 103-120. (mit Jens Kiefer)

‘Calico Bill and the Calico Madams: Fashion, Print, and the Public’ in: Anglistentag 2006 Halle: Proceedings, ed. Sabine Volk-Birke and Julia Lippert (Trier: WVT, 2007), 53-63.

‘Der Kaufmann ohne Eigenschaften: Wie Daniel Defoes Complete Tradesman im System der Kommunikationen verschwindet’, ZAA: Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik. 54:3 (2006), 233-247.

‘The Space of British Pop’ in: Medialised Britain: Essays on Media, Culture and Society, ed. Jürgen Kamm (Passau: Stutz, 2006), 59-80. (mit Carsten Schinko)

‘The Medial Limits of Culture: Culture as Text vs. Text as Culture’ in: GrenzGänge – BorderCrossings. Kulturtheoretische Perspektiven, hg. Gerd Sebald, Michael Popp und Jan Weyand (Münster: LIT-Verlag, 2006), 57-71. (mit Carsten Schinko)

‘Clothes Make the Irish: Irish Dressing and the Question of Identity.’ Irish Studies Review, 11:3 (2003), 273-84.


Dazu weitere Veröffentlichungen zu den oben genannten Themen sowie Rezensionen, Lexikoneinträge und Interviews.