Intercultural, Transcultural and Global Learning

  • Blell, G., & Doff, S. (2014). It takes more than two for this tango: Moving beyond the self/other-binary in teaching about culture in global EFL-classroom. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 19(1), 77–96.

  • Bredella, L., & Delanoy, W. (1999). Interkultureller Fremdsprachenunterricht. Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik,  0175-7776. Tübingen: G. Narr.

  • Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Multilingual matters. Clevedon, Philadelphia: Multilingual Matters.

  • Byram, M. (2020). Teaching and assessing intercultural communicative competence: Revisited (2 ed.). Bristol: Multilingual Matters.

  • Byram, M., Nichols, A., & Stevens, D. (Eds.) (2001). Developing intercultural competence in practice. Clevedon: Multilingual Matters.

  • Cenoz, J. (Ed.) (2017). Language awareness and multilingualism (3 ed.). Cham: Springer.

  • Edmondson, W., & House, J. (1998). Interkulturelles Lernen: Ein überflüssiger Begriff. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 9(2), 161–188.

  • Fäcke, C., & Meißner, F.-J. (Eds.) (2019). Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik. Tübingen: Narr Francke Attempto.

  • Heinz, S. (2012). Britishness redefined? Ethnic groups in the UK: Lehrerheft. Paderborn: Schöningh.

  • Heinz, S. (2012). Britishness redefined? Ethnic groups in the UK: Schülerheft. Schöningh Schulbuch. Paderborn: Schöningh.

  • Heinz, S. (Ed.) (2020). African Americans: History, politics and culture (The Bigger Picture Series) (1. Aufl.). Abi reader. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen.

  • Heinz, S. (Ed.) (2021). African Americans: Teacher’s guide + Augmented app (The bigger picture series). Stuttgart: Ernst Klett Sprachen.

  • Hu, A. (1999). Interkulturelles Lernen: Eine Auseinandersetzung mit der Kritik an einem umstrittenen Konzept. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 10(2), 277–303.

  • Hunfeld, H. (1991). Zur Normalität des Fremden. Der fremdsprachliche Unterricht, 25(3), 50–52.

  • Kramsch, C. J. (1998). Language and culture. Oxford introductions to language study. Oxford: Oxford University Press.

  • Kramsch, C. J. (2009). The multilingual subject. Oxford applied linguistics. Oxford: Oxford University Press.

  • Lütge, C. (Ed.) (2015). Global education: Perspectives for English language teaching. Fremdsprachendidaktik in globaler Perspektive: Bd. 4. Zürich: Lit.

  • Lütge, C. (2016). Lehr- und Lernmaterialien und Medien zum Aufbau Interkultureller Kompetenzen. In E. Burwitz-Melzer, G. Mehlhorn, C. Riemer, K.-R. Bausch, & H.-J. Krumm (Eds.), UTB: Vol. 8043. Handbuch Fremdsprachenunterricht (6th ed., pp. 456–459). Tübingen: A. Francke Verlag.

  • Redlin, K. (2020). Iranian immigrants in the USA: How politeness is expressed in different cultures. Praxis Englisch. (1), 33–34.

  • Tomalin, B., & Stempleski, S. (1993). Cultural awareness. Oxford: Oxford University Press.

  • Vogt, K. (2007). Bewertung interkultureller Kompetenzen: Die Quadratur des Kreises? PRAXIS Fremdsprachenunterricht. (6), 7–11.

  • Vogt, K. (2016). Die Beurteilung interkultureller Kompetenz im Fremdsprachenunterricht oder: ‘Testing the untestable?‘. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 27(1), 77–98.

  • Vogt, K. (2018). Interkulturelle kommunikative Kompetenz fördern. In S. Heinz, A. Riedel, & T. Riecke-Baulecke (Eds.), Basiswissen Lehrerbildung: Englisch unterrichten (pp. 80–95). Seelze: Klett/Kallmeyer.