Teaching Literature in the EFL Classroom

  • Alsup, Janet (ed.). 2010. Young Adult Literature and Adolescent Identity across Cultures and Classrooms: Contexts for the Literary Lives of Teens. New York, NY: Routledge.

  • Bland, Janice & Christiane Lütge (eds.). 2013. Children's Literature in Second Language Education. London: Bloomsbury.

  • Bland, Janice. 2013. Children's Literature and Learner Empowerment. Children and Teenagers in English Language Education. New York: Bloomsbury Academic.

  • Caspari, Daniela. 1994. Kreativität im Umgang mit literarischen Texten im Fremdsprachenunterricht. Frankfurt a. M.: Lang.

  • Collie, Joanne & Stephen Slater. 1987. Literature in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press.

  • Duncan, Diane. 2010. Teaching Children's Literature: Making Stories Work in the Classroom. London: Routledge.

  • Hallet, Wolfgang & Carola Surkamp & Ulrich Krämer (eds.). 2015. Literaturkompetenzen Englisch: Modellierung, Curriculum, Unterrichtsvorschläge. Seelze: Kallmeyer, 2015.

  • Hallet, Wolfgang. 2016. Genres im fremdsprachlichen und bilingualen Unterricht: Formen und Muster der Sprachlichen Interaktion. Seelze: Klett-Kallmeyer.

  • Heinz, Susanne & Mechthild Hesse & Christiane Lütge (eds.). 2012. “Poetry: Express Yourself.” Praxis Englisch 5.

  • Heinz, Susanne. 2011. Robert Swindells‘ Stone Cold: Teacher’s Guide. Stuttgart: Klett.

  • Heinz, Susanne. 2016. David Almond: Skellig: Teacher's Guide. Stuttgart: Klett.

  • Heinz, Susanne & Mechthild Hesse (2014). „Literatur unterrichten.“ In: C. Lütge (ed.), Englisch Methodik. Handbuch für die Sekundarstufe I und II. Berlin: Cornelsen Scriptor: 84-105.

  • Hesse, Mechthild. 2002. Jugendliteratur als Schreiblehre: Untersuchungen zum Verhältnis von Lesen und Schreiben im Englischunterricht der Sekundarstufe I. Tübingen: Gunter Narr Verlag.

  • Hesse, Mechthild. 2009. Teenage Fiction in the Active English Classroom. Stuttgart: Klett Lerntraining (Uni-Wissen: Anglistik, Amerikanistik).

  • Hesse, Mechthild. 2016. The English Teacher’s Handbook of Youth Literature. Stuttgart: Klett.

  • Hollm, Jan (ed.). 2009. Literaturdidaktik und Literaturvermittlung im Englischunterricht der Sekundarstufe I. Trier: Wiss. Verl. Trier.

  • Küster, Lutz & Christiane Lütge & Katharina Wieland (eds.). 2015. Literarisch-Ästhetisches Lernen im Fremdsprachenunterricht: Theorie - Empirie - Unterrichtsperspektiven. Frankfurt am Main u.a.: Lang.

  • Lazar, Gillian. 1993. Literature and Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

  • Middeke, Martin et al. (eds.), 2012. English and American Studies. Theory and Practice. Stuttgart: Metzler.

  • Nünning, Ansgar & Carola Surkamp. 2006. Englische Literatur Unterrichten 1: Grundlagen und Methoden. Seelze-Velber: Klett, Kallmeyer.

  • O'Sullivan, Emer & Dietmar Rösler. 2013. Kinder- und Jugendliteratur im Fremdsprachen­unterricht. Tübingen: Stauffenburg.

  • Paran, Amos & Pauline C. Robinson. 2016. Literature. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press.

  • Petersohn, Roland & Laurenz Volkmann (eds.). 2006. Shakespeare didaktisch. Tübingen: Stauffenburg Verlag.

  • Schröder, Konrad. 1978. Literaturunterricht im Rahmen einer Curricularen Konzeption des Schulfaches Englisch. Tübingen: Deutsches Institut für Fernstudien.