Publications

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Travelling Goods, Travelling Moods. Varieties of Cultural Appropriation (1850-1950)

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Campus Verlag, 2012

 

FashioningSocietyBild

Fashioning Society, or, The Mode of Modernity. Observing Fashion in Eighteenth-Century Britain

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Würzburg: Verlag Königshausen & Neumann, 2010, ZAA Monograph Series Bd. 12 – 2010

rezensiert in: Sehepunkte. Rezensionsjournal für die Geschichtswissenschaften, 11 (2011), Nr. 7/8; ZAA, LVIX:3 (2011); IASLonline [07.01.2012]; Anglistik, 23.2 (September 2012);

 
 

DasPopuläreDerGesellschaftBild

 

Das Populäre der Gesellschaft. Systemtheorie und Populärkultur

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Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2007 (mit Carsten Zorn)

rezensiert in: taz: die Tageszeitung: (14.01.2007); Soziologische Revue, 32 (2009); Publizistik, 54:1 (2009); IASLonline [16.02.2009]; Pony (Apri//2008)

JournalOfTheBritishCultureFSBild

Special Issue: Fashioning Society

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Journal of the Study of British Cultures 14:2 (2007)

(mit Susanne Scholz)

 

ParadoxDerMythopoetikBild

 

Das Paradox der Mytho-poetik: Dichtung und Gemeinschaft in der irischen Literatur - Yeats, Heaney, Boland

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Heidelberg: Winter, 2003 (= Anglistiksche Forschungen, Bd 331)

rezensiert in: Anglia, 123.3 (2005); Anglistik, 16.1 (2005); ZAA, LIII:4 (2005)

 

'The Total Mobility of the Dime Novel Detective.' Perspectives on Mobility. Eds. Ingo Berensmeyer and Christoph Ehland. Amsterdam, New York: Editions Rodopi, 2013. 31-49.

‘Festivalbändchen.’ Pop. Kultur und Kritik. 2 (2013): 63-68.

British Cultural Studies.’ English and American Studies. Theory and Practice. Eds. Martin Middeke et al. Stuttgart, Weimar: Metzler, 2012. 271-286.

‘Authentizität im Dokumentarfilm. Das Prinzip des falschen Umkehrschlusses als Erzählstrategie zur Beglaubigung massenmedialen Wissens.’ in: Authentisches Erzählen. Produktion, Narration, Rezeption. Ed. Atonius Weixler, (Berlin, Boston: De Gruyter, 2012), 239-264.

Introduction. Mobility, Transfers, and Cultural Approbiation.’ Transfers. Interdisciplinary Journal of Mobility Studies. 2.3 (2012): 76-80.

Travelling Detectives. Twofold Mobility in the Appropriation of Crime Fiction in Interwar Germany.’ Transfers: Interdisciplinary Journal of Mobility Studies. 2.3 (2012): 120-143.

‘Football Documentaries. Creativity v Actuality/Liveness.’ Journal for the Study of British Cultures. 18.1 (2011): 41-56.

‘Edgar Wallace and the Criminal Spaces of London.’ Literatur in Wissenschaft und Unterricht, Special Issue 2/3, 2010, 157-166.

Was ist Populärliteratur? Oder doch eher, wann ist Populärliteratur?’ in: Kommunikation im Populären: Interdisziplinäre Perspektiven auf ein ganzheitliches Phänomen, ed. Roger Lüdeke (Bielefeld: Transcript, 2011), 43-66.

‘The Public Sphere, Mass Media, Fashion and the Identity of the Individual’ in: Mediating Identities in Eighteenth-Century Englad: Public Negotiations, Literary Discourses, Topography, ed. Isabel Karremann and Anja Müller (Burlington: Ashgate, 2011), 121-133.

‘Making Strange: Seamus Heaney and the Schismogenesis of Cultural Studies’ in: Here/Now - Then/There: Traditions, Memory, Innovation in Modern British and Irish Poetry (Essays on Modern British and Irish Poetry vol. 5), ed. Ludmila Gruszewska Blaim and David Malcolm (Danzig: Universität Danzig, 2011), 196-212. (mit Geneviève Nario-Rivera)

‘A >Bizarre Love Triangle<. Pop Clips, Figures of Address and the Listening Spectator’ in: Characters in Fictional Worlds: Understanding Imaginary Beings in Literature, Film and Other Media, ed. Jens Eder, Fotis Jannidis and Ralf Schneider (Berlin, New York: de Guyter, 2010), 290-317. (mit Jens Kiefer und Carsten Schinko)

The Image of Fashion: Some Eighteenth Century Perspectives on Pictures, Texts and Textiles (London: Research Centre for Fashion, the Body and Material Cultures, 2009).

‘Coming to Our Senses: Narratology and the Visual’ in: Modeling Mediacy: Point of View, Perspective, Focalization, ed. Peter Hühn, Wolf Schmidt and Jörg Schönert (Berlin, New York: de Gruyter, 2009), 201-218.

‘Postmaterial Britishness: Playing Football Like a Gentleman.’ Journal for the Study of British Cultures. 15:1 (2008), 25-41.

‘Rockumentaries: Documenting Music on Film’ in: Anglistentag 2007 Münster: Proceedings, ed. Klaus Stiersdorfer et al. (Trier: WVT, 2008), 155-164. [= Rockumentaries. Documenting Music on Film.’ Rock. Pop and the Movies. 1 (2011).]

‘Documentary Films and the Creative Treatment of Actuality.’ Anglistik: International Journal of English Studies 18:2. (2007), 103-120. (mit Jens Kiefer)

‘Calico Bill and the Calico Madams: Fashion, Print, and the Public’ in: Anglistentag 2006 Halle: Proceedings, ed. Sabine Volk-Birke and Julia Lippert (Trier: WVT, 2007), 53-63.

‘Der Kaufmann ohne Eigenschaften: Wie Daniel Defoes Complete Tradesman im System der Kommunikationen verschwindet’, ZAA: Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik. 54:3 (2006), 233-247.

‘The Space of British Pop’ in: Medialised Britain: Essays on Media, Culture and Society, ed. Jürgen Kamm (Passau: Stutz, 2006), 59-80. (mit Carsten Schinko)

‘The Medial Limits of Culture: Culture as Text vs. Text as Culture’ in: GrenzGänge – BorderCrossings. Kulturtheoretische Perspektiven, hg. Gerd Sebald, Michael Popp und Jan Weyand (Münster: LIT-Verlag, 2006), 57-71. (mit Carsten Schinko)

‘Clothes Make the Irish: Irish Dressing and the Question of Identity.’ Irish Studies Review, 11:3 (2003), 273-84.


Dazu weitere Veröffentlichungen zu den oben genannten Themen sowie Rezensionen, Lexikoneinträge und Interviews.