Ingrid Paulsen

 

Wissenschaftliche Mitarbeiterin

Raum: 221

Telefon: 880-2246

Email: paulsen(at)anglistik.uni-kiel.de

Paulsen_Bild 
Sprechstunde während der Vorlesungszeit (ab dem 23.10.17):
 
Freitag, 11 - 12 Uhr

 

Forschungsinteressen

Englische Varietäten (insb. amerikanisches Englisch), Englisch im 19. Jahrhundert, Entstehung von Varietäten, Varietäten im kulturellen Kontext, Enregisterment

 

Promotionsprojekt (seit April 2015, betreut von Prof. Dr. L. Anderwald)

The emergence of American English as a cultural construct - tracing the enregisterment processes of American English in the nineteenth century (Arbeitstitel)

 

Vorträge auf Konferenzen

Paulsen, Ingrid. 2017. "About proper 'h's, ignored 'r's and vulgar 'oo's: Enregisterment processes of American English in nineteenth-century U.S. newspapers.” Studies in the History of the English Language (SHEL) 10, Lawrence, Kansas.

Paulsen, Ingrid. 2016b. "Enregisterment processes of American English in nineteenth-century U.S. newspapers." International Conference on English Historical Linguistics (ICEHL) 19, Essen.

Paulsen, Ingrid. 2016a. "You don't know good Hinglish from an 'ole in the ground: The representation of British English dialects in American anecdotes as evidence for enregisterment processes of American English in the nineteenth century." International Conference on Dialect and Literature (ICDAL) 3, Sheffield.

 

 

Kurse und Materialien:

Wintersemester 2017/2018: 'Now we have the salad.' Theoretical and practical perspectives on the use of the learners' first language in English language teaching

Materialien sind ab Beginn des Kurses auf der Lernplattform OLAT verfügbar.

   

Unterrichtete Kurse:

  • The Structure of English - A Basic Course (SS 12, SS 13, SS 14)

  • English Phonetics and Phonology (WS 11/12, SS 12, WS 12/13, SS 13, WS 13/14, SS 14, WS 14/15, SS 15, WS 15/16)

  • Introducing English Morphology (WS 11/12, WS 12/13)

  • English Lexicology (WS 13/14, WS 14/15)

  • Phonetics & Phonology: Studying Accents of English (WS 16/17, SS 17)