Assessment

  • Alderson, J. Charles. 2005. Diagnosing Foreign Language Proficiency. The Interface Between Learning and Assessment. London: Continuum.

  • Arendt, Manfred. 2006. “Beurteilung Mündlicher Leistungen. Teil 1.“ Fremd­sprache­nunterricht 3, 3-10.

  • Arendt, Manfred. 2006. “Beurteilung Mündlicher Leistungen. Teil 2.“ Fremd­sprache­nunterricht 4, 3-8.

  • Beck, Bärbel & Eckhard Klieme (eds.). 2007. Sprachliche Kompetenzen. Konzepte und Messung. Weinheim: Beltz.

  • Davidson, Fred & Glenn Fulcher. 2007. “The Common European Framework of Reference (CEFR) and the Design of Language Tests.” Language Teaching 3, 231-241.

  • Ellis, Rod & Gary Barkhuizen. 2005. Analysing Learner Language. Oxford: Oxford University Press.

  • Harsch, Claudia. 2007. “Der Positivansatz als Allheilmittel? Zur Bewertung schrift­sprachlicher Kompetenzen.” Praxis Fremdsprachenunterricht 3, 2-6.

  • Hughes, Arthur. 2003. Testing for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.

  • Tsagari, Dina & Jayanti Banerjee (eds.). 2016. Handbook of Second Language Assessment. Boston: De Gruyter.